Szybki wzrost masy mięśniowej te składniki warto znać

Szybki wzrost masy mięśniowej te składniki warto znać

Szybki przyrost masy mięśniowej to cel większości wielbicieli sportów siłowych. Oprócz planu treningowego, zbilansowanej diety i uporu wskazane mogą okazać się odżywki. Warto jednak pamiętać, że budowanie zdrowej masy mięśniowej zwykle wymaga czasu.

Wszelkie suplementy można podzielić na mniej i bardziej przydatne, w zależności od intensywności treningu i zamiaru, jaki chcemy osiągnąć. Beztłuszczowa masa mięśniowa zbudowana będzie szybciej z użyciem podstawowych odżywek przeznaczonych dla trenujących na siłowni, zatem kreatyny, aminokwasów bcaa, węglowodanów, gainerów, ale i argininy, tauryny i aakg.

Po krótce można przybliżyć zasady ich działania

Kreatyna jest chyba najbardziej popularnym suplementem dla sportowców. Zasadniczym celem sportowców trenujących na siłowni i zażywających kreatynę jest wzrost masy mięśniowej. W sprzedazy jest mnóstwo rodzajów kreatyny, choć uznaniem cieszy się od lat monohydrat i jabłczan kreatyny. W jaki sposób działa? Głównie zwiększa masę, siłę i wytrzymałość mięśni. Przyczynia się również do zatrzymania wody w organizmie. Kreatyna nie oddziałuje tak samo na wszystkich. Trzeba znać własny organizm by wiedzieć, jaką wybrać i z którymi pozostałymi odzywkami ją połączyć, by uzyskać zamierzony cel bez skutków ubocznych. Szybki wzrost masy mięśniowej.

Szybki wzrost masy mięśniowej

Aminokwasy bcaa to podstawa suplementacji w chyba każdej dyscyplinie sportu. Nie tylko mają wpływ na budowę masy mięśniowej, ale dodatkowo podnosi wytrzymałość i wydolność, minimalizuje zmęczenie. W sytuacjach spadku energii 3 główne aminokwasy zawarte w bcaa wymuszą przyrost chęci do dalszego działania.

Węglowodany to podstawa diety sportowca. Rzecz jasna mnóstwo artykułów spożywczych jest bogatych w węglowodany ( np. warzywa, owoce, produkty zbożowe czy sery). Niemniej jednak skumulowane w odzywkach dostarczone będą tam, gdzie potrzebne, w wymierzonych wartościach dostosowanych do planu treningowego i organizmu.

Gainery dostarczają niezbędne kalorie w diecie opierającej się na budowie masy mięśniowej. Wtedy organizmowi należy dostarczyć więcej kalorii, aniżeli jest w stanie spożytkować, a to bywa trudne, zwłaszcza przy wytężonym wysiłku fizycznym czy szybkiej przemianie materii. Pełnowartościowe gainery uzupełniają wszelkie braki w trakcie kilku chwil.

Arginina nie do końca jest brana pod uwagę przez mało profesjonalnych siłaczy. Jednak ten aminokwas powoduje wytworzenie tlenku azotu odpowiedzialnego za poszerzanie naczyń krwionośnych, zatem i zwiększenie przesyłania produktów odżywczych do choćby mięśni. Do zwiększenia masy mięśniowej niezbędny jest hormon wzrostu, który arginina podnosi. Wraz z witaminami C i E czy beta-karotenem mają działanie przeciwutleniające. Atutem jej jest pomoc przy odtruwaniu organizmu, np. po sterydach czy ze zbyt dużej ilości białka.

Tauryna przyspiesza budowę masy mięśniowej i ułatwia wypracować {idealną|wymarzoną sylwetkę. Zawarta jest w wielu produktach spożywczych i na dobrą sprawę nie ma konieczności jej dostarczania w opisanych suplementach. Jest w grochu, rybach, mięsie, serwatce czy ostrygach, energetykach. Dodatkowo tauryna wspomaga przemianę materii i wzmacnia wydolność organizmu. Badania dowodzą, że ma wpływ na stan poszczególnych narządów, chociażby wątroby.

AAKG jest mieszanką soli kwasu glutarowego i argininy. Największa zaletą preparatu aakg jest rozbudowa mięśni i regeneracja większe niż w sytuacji osobnej argininy. Wiąże się to z faktem połączenia alfa ketoglukaranu odpowiedzialnego za produkowanie energii z węglowodanów, białek i tłuszczów – budulca ludzkiego organizmu. Więc aakg to środek dla osób chcących spektakularnie rozbudować muskulaturę.

Jak można zauważyć dostępność multum środków, mniej lub bardziej złozonych umożliwia właściwe dobranie suplementacji do cyklu treningowego i diety po to, aby osiągnąć ustalone cele w krótszym czasie i na dłużej. Oczywiście niezbędne do tego są wytrwałość i cierpliwość, które się opłacą. Z miesiąca na miesiąc sylwetka będzie wyglądała jak z czasopism kulturystycznych. Warte poświęcenia.

Suplement ma masę  jaką wybrać i na co zwrócić uwagę?

Kierunkiem osób trenujących na siłowni najczęściej bywa uzyskanie określanych efektów – takiej masy mięśniowej, by zyskać nie tylko siłę, ale i odpowiedni wygląd. Decydując się na trening masowy należy odpowiednio się przygotować. Po pierwsze rozpisujemy odpowiednią dietę, plan ćwiczeń i dobieramy suplementację. J

akie substancje są nam obowiązkowo wtedy potrzebne?

Podstawowa zasada rozsądnego cyklu na masę to tak przemyslana dieta, by w 100% organizm wykorzystał potencjał odżywek, które zdecydujemy się przyjmować. Musi opierać się na spożywaniu większej liczby kalorii, niż do tej pory, by ustrój właściwie napędzany produkował większą masę mięśniową. Właściwie zbilansowane posiłki to podstawa, a odżywki to wyłącznie dodatek w procesie budowania sylwetki.

Najbardziej zjawiskowe efekty można osiągnąć przyjmując całkiem niedrogie suplementy na masę. Rzecz jasna nie obędzie się bez kreatyny. Przebadana i nazwana za legalny anabolik kreatyna powoduje przyspieszenie budowania tkanki mięśniowej. Na początku nie ma sensu wydawać więcej – wystarczy najtańszy monohydrat kreatyny, czy jabłczan. Odżywka białkowa to następny suplement którego zadaniem jest „tworzenie” mięśni. Tzw. białko na masę trudno jest dostarczyć do organizmu w ogólnodostępnych produktach żywnościowych. Im większa masa ćwiczącego, tym więcej białka trzeba w cyklu dostarczyć organizmowi.

Warto więc postawić na wysokiej jakości białko na masę. Jeśli nie mamy doświadczenia w temacie należy poświęcić ciut czasu na lekturę profesjonalnych for tematycznych, czy stron o tematyce kulturystycznej i sugerować się składem i sugestiami użytkowników, lepiej obytych. Rzecz jasna inne białko na masę, a inne dla redukcji tkanki tłuszczowej. W białkach bowiem skumulowane są dodatkowe substancje, których celem jest chociażby przeciwdziałanie podjadaniu (kazeina – o najdłuższym momencie przyswajania), czy dla redukcji izobaty, czy też hydroizolaty.
Do dzisiaj suplementy białkowe bazowały na serwatce. Obecnie osoby mające problem z przyswajaniem znajdą odżywki roślinne, jajeczne, wołowe czy mleczne.

Przy cyklu na masę konieczne wydają się być także preparaty węglowodanowo-białkowe. Tzw. gainer na masę to zwykły jedzenie w proszku. Mieści wyższą w stosunku do białka liczbę węgli, zatem zwiększa kaloryczność produktu. Jest wskazany na przykład dla sportowców z szybkim trawieniem, gdzie dostarczenie w trakcie doby organizmowi tysięcy kalorii może być mało prawdopodobne. Gainery efektownie „zapychają” ćwiczącego i przynoszą znacznej liczby kalorii w jednym gryzie. Szybki wzrost masy mięśniowej.

Szybki wzrost masy mięśniowej

W jaki sposób wybrać gainer na masę?

Wystarczy zerkać na skład. Najbardziej pożądane są te, zawierające białko serwatkowe czy też jajeczne i węglowodany złożone (na przykład w postaci płatków owsianych) i proste, skrobiowe. Na myśl ćwiczącego przychodzi zapewne odzywka witaminowo-mineralna. Faktycznie jest wskazana, ale nie obligatoryjnie. Dieta sportowca zawiera zbyt mało witamin i mikroelementów, których nie uzupełnimy nawet w warzywach i owocach (znacznie modyfikowanych na potrzeby handlu).

Podsumowując nasz wybór w planowaniu cyklu na masę powinien paść na kreatynę, białko i gainery. Te suplementy na masę spowodują, że w szybszym tempie i efektowniej skonstruujemy masę mięśniową na miarę naszych potrzeb, bez utraty ich jakości i zdrowia.

Szybki wzrost masy mięśniowej >> ZOBACZ