Odżywki na masę mięśniową jak skutecznie zbudować masę?

Odżywki na masę mięśniową jak skutecznie zbudować masę?

Każdy trening na masę stanowi obciążenie dla organizmu. Im większe natężenie treningu, tym więcej składników warto uzupełniać. Zwłaszcza, gdy zależy nam na uzyskaniu znacznych efektów.

Czy warto stosować odżywki na masę?

Aby nasz ustrój mógł sprostać stawianym mu celom należy poprawnie zaplanować sam trening, ale i dietę, czy suplementację, bez której gorzej będzie osiągnąć cel. Na rynku dostępnych jest coraz więcej odżywek, których producenci przekonują o ich „super mocach”. Na co zwrócić uwagę w momencie planowania i jakie suplementy na masę należy kupować, a które bywają niepotrzebne?

Odżywki na masę mięśniową

Wszystko to uzależnione jest od celu, samego organizmu, intensywności i terminu, w jakim planujemy przyrost masy, albo redukcję.Stali bywalcy siłowni, którzy planują efektywny trening zdecydowanie powinni zaopatrzyć się w odżywki na masę mięśniową, ale również białko, gainery czy odżywki witaminowe. stale używane są odzywki białkowe, które dostarczają konieczny budulec mięśni, ale także aminokwasy BCAA. Przyjmowane w formie płynnego szejka szybciej się rozprowadzają i początkują potreningową regeneracje organizmu.

Rzecz jasna potrzebne są i aminokwasy – jako BCAA przynoszą mnóstwo energii mięśniom obciążanym w trakcie treningu i działają anty katabolicznie. Stale popularna przy budowaniu masy, czy podwyższeniu siły jest kreatyna. Zwykły monohydrat, jeden z najtańszych jej rodzajów, daje możliwość stosunkowo szybko uzyskać wyniki. Co warte uwagi kreatyna stosowana bywa coraz częściej przy redukcji i skutecznie pozwala pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Istotne są także węglowodany uzupełniające, choćby w formie carbo, niewielkie zapasy glikogenu.
Oczywiście preparaty wspomagające muszą być odpowiednio dobierane, ale także stosowane przez ćwiczącego. Przed ćwiczeniami zaleca się branie aminokwasów rozgałęzionych BCAA, po a nawet w trakcie treningu warto sięgać po węglowodany, kreatynę. Na koniec wspomagamy ciało stosując białko na masę.Rzecz jasna z czasem można rozbudować suplementację o inne odzywki wspomagające efekty, lub tez regenerację.

Odżywianie

Sama suplementacja to zbyt mało, by uzyskać zawierzoną masę w sezonie. Trzeba pamiętać, by dostarczać codziennie, o w miarę stałych porach tyle kalorii, by nadmiar wykorzystana była do wzrostu masy. Pierwszy posiłek należy spozywać do maksymalnie godziny od pobudki, kolejne co ok. 3 godziny. Łącznie 5-6 porcji dziennie. Trzeba jeść więcej, niż jest w stanie wykorzystać dziennie organizm. Nadmiar tkanki tłuszczowej można minimalizować w trakcie np. ćwiczeń cardio. Podstawą posiłków musi być białko. Znajdziemy je w soi, ale także orzechach, których obecnie mamy wiele (nerkowca, arachidowe, brazylijskie, migdały czy włoskie).

Trening

Właściwy plan treningowy pozwala na osiąganie szybszych efektów. Żeby struktury mięśniowe ulegały rozbudowie warto rozważyć pracę w wolnymi ciężarami. Wtedy w aktywność angażujemy więcej partii mięśniowych, co mobilizuje do rozwoju. Proponowany jest także trening z wykorzystaniem ćwiczeń wielostanowych, w trakcie którego nawet 70% mięśni szkieletowych jest pobudzanych (idealnyjest tu martwy ciąg na przykład).

Regeneracja

Strasznie istotna, a często pomijana przez amatorów sportów siłowych. Wzrost mięśni ma miejsce podczas regeneracji. Bardzo ważny jest sen. Można pomyśleć o środkach wspomagających wzrost poziomu testosteronu. Odnowa i budowa masy mięśniowej będzie mocniejsza.

Podsumowując sama suplementacja nie daje widowiskowych wynikw naszej pracy. Warto zaplanować drobiazgowy plan treningowy, zbilansowaną dietę, fazę odpoczynku i suplementację, która w zależności od każdego trenującego może być inna, choć fundamentem jest białko na masę, kreatyna i suplementy witaminowe. Stosowane zgodnie z zaleceniami pozwolą uzyskać efekt szybciej i bardziej efektownie, niż bez tych suplementów.

Dlaczego warto łączyć trening z odżywkami na masę mięśniową?

5 istotnych powodów

Od dawna wiemy, że tylko treningiem trudno wypracować wymarzoną sylwetkę. Głównie, jeśli chodzi o kulturystykę, prawidłowo dobrana suplementacja wspomaga efekty treningu i diety. Idealna odżywka na masę zapewnia także wytrzymałość i siłę i co istotne – w przeciwieństwie do nielegalnych sterydów anabolicznych, jest akceptowalna także wśród profesjonalnych sportowców. Przebadane i przetestowane przez największe laboratoria nie wykazują w większości przypadków działań ubocznych. Odpowiednio zestawione i przyjmowane zgodnie z zaleceniami pozwalają nie tylko nabyć masy mięśniowej, ale wspomagają budowanie sylwetki.

Głównym budulcem masy mięśniowej są białka (proteiny). To, na jak wysokim poziomie utrzymywane jest w organizmie białko powoduje szybszy lub słabszy przyrost mięśni. Z badań można wnioskować, że białko serwatkowe jest przyswajane najlepiej. Odzywki na bazie soi dodatkowo obniżają poziom cholesterolu a białka sera, z uwagi na to, że uwalniają się wolniej – działają dłużej.Po ustaleniu treningu, diety i poziomu, jaki zamierzamy uzyskać przychodzi czas na zakup suplementów, których najważniejszym zadaniem jest wspomaganie zwiększania masy mięśniowej. To nie jedyna cecha odżywek. Udowodniono, że suplementy na masę mięśniową równocześnie uzupełnione minerałami i witaminami prowadzą do poprawy kondycji i wydolności przy zwiększonej częstotliwości treningów. Uzupełniają tez niezbędne substancje, które nie są możliwe do uzupełnienia w pożywieniu. Do najczęściej wybieranych przez ćwiczących na siłowni sportowców odżywek trzeba zdecydowanie zaliczyć odżywki białkowe, kofeinę, karnitynę, kreatynę i HMB. Nie bez przyczyny.

1. Praktycznie wszystkie dostępne na rynku suplementy dla sportowców są przebadane laboratoryjnie, a ich działanie w 100% znane i bezpieczne (jeśli stosuje się wskazówki producenta).

2. Dobra odżywka na masę powoduje przyrost mięśni i ogólnej wydolności organizmu

3. Odżywki na masę mięśniowa pozwalają szybciej się regenerować a nawet spalać nadmiar tkanki tłuszczowej

4. Podczas treningu i budowie masy zalecane jest spożywanie większej ilości kalorii, co poprzez samą dietę może być niemożliwe. Tu z pomocą przychodzą rozmaite gainery, których skład to totalna bomba kaloryczna.

5. Odżywki na masę mięśniową zażywane z umiarem nie wywołują efektów ubocznych.

Odżywki na masę mięśniową

Rzecz jasna doszukać się można i złych cech suplementacji, jednak plusy przeważają minusy, które są efektem przedawkowania albo tez nieodpowiedniego spożywania określonych odżywek. Większość ćwiczących na siłowni buduje masę wspomagając się kreatyną. Ta odzywka nie tylko ułatwia przyrost mięśni, ale minimalizuje ich zakwaszenie a także rozpad białek po zwiększonym wysiłku fizycznym. Spalanie tkanki tłuszczowej to zasługa CLA – masa mięśniowa nie ulega zmniejszeniu, a niepotrzebna tkanka tłuszczowa jest zredukowana. Rzecz jasna CLA można znaleźć w artykułach spożywczych, np. tłustym mleku, mięsie, serach. Batony białkowe oprócz dostarczenia organizmowi białka – budulca, dostarczają innych składników wpływających np. na podwyższenie odporności.

Obecnie odżywki białkowe zyskują na jakości.Od jakiegoś czasu udowodnione jest właściwe działanie takich odżywek, bez których osiągnięcie pożądanych efektów i idealnej sylwetki było by trudne, choć nie nierealne.

Titanodrol najsilniejszy środek na przyrost mięśni

Titanodrol to tabletki na przyrost masy mięśniowej, który rekomendują fanatycy siłowni zwiększający wytrzymałość. Bez znaczenia czy dopiero zaczynasz trenować czy jesteś już doświadczonym siłaczem, który zażywał wiele odżywek i suplementów. Titanodrol jest najlepszy dla wszystkich osób pracujących nad swoją rzeźbą. Rankingi nie kłamią, przekonaj się sam!

Odżywki na masę mięśniową >> ZOBACZ