Odżywka BCCA najczęściej stosowanych suplementów wśród sportowców

Odżywka BCCA najczęściej stosowanych suplementów wśród sportowców

Od dawna mówi się, że sam trening i odpowiednie odżywianie nie daje spektakularnych efektów. Dlatego producenci odżywek i środków dla sportowców trwale uprawiających sporty siłowe, ale nie tylko, co trochę ”komponują” preparaty, których celem jest odpowiednie spotęgowanie efektów i szybsza regeneracja.

W jaki sposób wzmocnić efekty ćwiczeń? Składniki, które trzeba dołączyć do diety

Na masę najczęściej stosuje się kreatynę i suplementy białkowe. Ale do nich wypada dołączyć aminokwasy, takie jak tauryna, L-arginina albo aminokwasy bcaa.

Czemu one służą i jak je przyjmować?

Tauryna
Podstawową z właściwości tauryny, zwykle łączonej z kreatyną, jest wsparcie w odbudowie mięśni. Tauryna, jako aminokwas niebiałkowy, nie buduje białek mięśni. Poprawia jednak metabolizm tłuszczów, obniża ciśnienie, wspomaga pracę serca, przeciwdziała rozwojowi cukrzycy i nieprawidłowości wątroby a także poprawia wzrok. Dla sportowców jednak liczy się najbardziej jej proces hamowania katabolizmu w mięśniach i podwyższenie anabolizmu. Dzięki temu łatwiej budować masę mięśniową i odnawiać organizm po treningu. Zwykle tauryna dostępna jest w formie kapsułek, ale również jako dodatek do kreatyny albo środków z witaminami. Zalecana dla osób trenujących w miarę intensywnie,więcej niż 3 razy w tygodniu. Odżywka BCCA 

Odżywka BCCA

Aminokwasy białkowe
To, jakie białko da efekty zależy od organizmu, stylu życia i sposobu bycia a także treningu i diety. Białko przy konstruowaniu masy mięśniowej jest niezbędne. Zwykle wybór dotyczy białka serwatkowego i BCAA. Pierwsze posiada wszystkie potrzebne aminokwasy wzmagające wywoływanie efektów anabolicznych w organizmie po treningu. Jest lekkostrawne i o różnych smakach, co ułatwia zazywanie suplementu. Niestety dla trenujących z nietolerancja laktozy jest nie tolerowane.

Kolejnym suplementem są BCAA. Te aminokwasy białkowe zbudowane są z trzech waznych aminokwasów – leucyny, waliny i izoleucyny. Dzięki temu |spowalniają|minimalizują|ograniczają|hamują} rozpad mięśni po treningu, ale również wspomagają zniwelować nadmiar tkanki tłuszczowej. Hamują też zmęczenie i obniżają odczucia bólu. Dlatego tak częste ich zastosowanie w sportach siłowych i wyczynowych. BCAA należy przyjmować przed i po treningu.

Jakie aminokwasy białkowe stosować?

Oba środki są pożądane i uzupełniają białko w organizmie. Odżywka BCAA dodatkowo wspomaga mięśnie przed urazami mikro, zabezpiecza przed wysiłkiem by w rezultacie minimalizować ich katabolizm.

A co z L-argininą?

L-arginina jest aminokwasem który możemy dostarczać w naturalny sposób spożywając artykuły nabiałowe, mleko, mięso i artykuły pochodzenia roślinnego. Z biegiem lat jednak nasz organizm zmniejsza produkcje tego związku, a suplementacja L-argininą jest wymagana z kilku powodów. Chociażby dla budowy masy mięśniowej, w wielu aktywnościach, dla bardziej albo mniej zaawansowanych. L-arginina podwyższa skuteczność odnowy potreningowej, stymuluje czynność nerek, przyspiesza gojenie się ran, czy też ogranicza proces starzenia i ma znaczenie w detoksykacji organizmu. Dla kulturystów jednak największą zaletą jest jej udział w wytwarzaniu nowych komórek mięśniJak widać wszystkie te aminokwasy białkowe są niezbędne. Decydując się na wytężoną pracę treningową i budowę masy mięśniowej warto urozmaicić dietę ww. składnikami.

Jak przyjmować BCAA i dlaczego warto to robić?

W dzisiejszych czasach trudno jest spotkać osoby, intensywnie ćwiczące, dla których dieta i plan treningowy są wystarczające. Coraz częściej sięgają one po suplementy, których celem jest nie jedynie wspomaganie budowy masy mięśniowej, redukcja ale i dostarczenie wymaganych substancji, dzięki którym ustrój lepiej się odnowi i będzie miał odpowiednia ilość energii na kolejny trening. Jednym z charakterystycznych suplementów diety jest BCAA. To właśnie aminokwasy rozgałęzione bcaa chronią mięśnie przed ich rozpadem, wspomagają ich budowę i czuwają nad poprawnym przebiegiem energetycznym organizmu.

Dla kogo są i dlaczego przyjmować BCAA?

Zadaniem BCAA jest przynoszenie trzech z ośmiu aminokwasów rozgałęzionych (leucyny, waliny i izoleucyny) do konkretnej komórki mięśniowej. Są odpowiedzialne za syntezę białek a także procesy odbudowujące powstałych uszkodzeń mikro, powstałych podczas ćwiczeń. Aminokwasy te poprawiają wydzielanie hormonów anabolicznych. Niestety nasz organizm nie jest w stanie tych aminokwasów wydzielić sam. Z zewnątrz dostarczamy je wraz z mięsem, produktami mlecznymi i odpowiednio zestawionymi suplementami. Najlepsze odżywki bcaa zawierają często niezbędne w procesie treningowym witaminy.

Dla kogo?

Aminokwasy BCAA przeznaczone są dla trenujących, które wyczynowo uprawiają wiele sportów. Najczęściej siłowych, sylwetkowych ale i crossfit, gimnastykę, lekkoatletykę, gry zespołowe. Dla fanów siłowni i sportów sylwetkowych odżywka BCAA warto przyjmować podczas, lub wkrótce po treningu. Przyjmuje się, że dawkowanie bcaa w trakcie doby nie powinna przewyższać 20 g (10g BCAA na dobę to optymalna dawka, by zadziałała w organizmie). W licznych popularnych produktach dostępnych na rynku na 1 g odżywki przypada odrobinę ponad 0,8g właściwych aminokwasów bcaa Wprowadzanie dodatkowych racji aminokwasów ma znaczenie głównie podczas redukcji tkanki tłuszczowej. W okresie treningu nad mięśniami BCAA trzeba przyjmować tuż po przebudzeniu, kolejno przed treningiem siłowym i w trakcie ćwiczeń. Jeśli zaś ćwiczymy rano, odzywkę warto uzupełnić po przebudzeniu, a przed ćwiczeniami zażyć wysokobiałkowa odżywkę. Działanie BCAA jest optymalne, jeśli stosujemy białko w czasie okołotreningowym. Wówczas gwarantuje nam to obniżenie katabolizmu, syntezę białek mięśniowych i wzrost odnowy połączone z dobrym samopoczuciem ogólnym.

Czy warto stosować bcaa?

Odżywka BCCA

Testy dowodzą, że odżywka bcaa  dobrze wpływa na organizm ćwiczącego. Stosowane z umiarem i zachowaniem zasad pomagają budować masę mięśniową, ale i wspomagają redukcję. Oczywiście amatorskie uprawianie wspomnianych wyżej dyscyplin sportu, nie potrzebuje suplementów bcaa – dostarczamy je przecież w jedzeniu, tym bardziej, że aminokwasy w tej formie to spory koszt. Suplementacja z udziałem bcaa ma sporo zalet. Przy odpowiednim zażywaniu nie stwierdzono żadnych negatywnych skutków. Zatem jeśli chcemy osiągać wyniki i pracować nad naszym ciałem, oprócz dostępnych odżywek białkowych, kreatyny i preparatów wspomagających przyrost masy mięśniowej warto sięgnąć i po aminokwasy rozgałęzione bcaa dzięki którym cel stanie się bliższy, a organizm będzie miał zagwarantowane wszystkie składniki konieczne w trakcie cyklu, odnowy i oczekiwanego funkcjonowania.

Titan’s Rage Nasilniejsza przedtreningówka

Titan's Rage opinie

Titan s Rage jest to przedtreningówka przygotowana we współpracy z kulturystami oraz i specjalistami od żywienia. To specjalistyczna formuła, która pomoże Ci ćwiczyć mocniej i wydajniej . dzięki temu suplementowi zbudujesz mięśnie, na które zwróci uwagę każda pani, a co najważniejsze będą dowodem Twojej ciężkiej pracy nad sobą i pokonywania kolejnych barier organizmu!

Najsilniejsza przedtreningówka >> ZOBACZ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *